Pedagogische uitgangspunten

  • Oog voor ieder kind en zijn duurzame ontwikkeling, iederĀ  individu is nieuwsgierig en heeft alles in zich om zelf de wereld te ontdekken.
  • Ontdekken en ervaren, door een kind de ruimte te geven kan hij zich in zijn eigen tempo ontwikkelen vanuit zijn natuurlijke perspectief, door een kind grenzen te bieden leert hij wat wel en wat niet gewaardeerd wordt.
  • Rustige, geduldige, behoedzame, duidelijke en duurzame begeleiding aan kinderen.
  • Bij respectvolle omgang met een kind hoort ook dat we rekening houden met zijn tempo en ritme.
  • Verzorgingsmomenten zorgt bij uitstek voor gelegenheid tot onverdeelde aandacht.
  • Kinderen stimuleren met activiteiten, er wordt bewust gericht op ontdekken, ervaren en experimenteren.
  • Aanreiken van sociale vaardigheden waarbij zelfstandigheid wordt gestimuleerd, dat zorgt voor veel zelfvertrouwen bij het kind.
  • Creativiteit wordt geboden in de vorm van muziek, dans, gesproken en geschreven taal, en knutselen.
  • Bewuste keuze van (spel-)materialen en duurzame producten.